Uwaga Mieszkańcy Wisły, zmiany w Regulaminie Programu „Wiślańska Karta Mieszkańca” dotyczące:
-
rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych:
1) rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych w Wiśle – jest to sytuacja, w której, podatek dochodowy od osób fizycznych Użytkownika jest ujmowany w podstawie do wyliczenia udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych dla Miasta Wisła. Warunkiem do tego jest fakt mieszkania na terenie Miasta Wisła i potwierdzenie tego faktu poprzez rozliczenie podatku dochodowego w Urzędzie Skarbowym w Cieszynie i wskazanie na pierwszej stronie tego rozliczenia rocznego (PIT) adresu zamieszkania w Wiśle. Pod kątem Programu uznaje się, że warunek ten spełniają także osoby zamieszkałe w Wiśle, których podatek nie jest ujmowany w podstawie do wyliczenia udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych dla Miasta Wisła z uwagi na fakt, że: uzyskują w danym roku wyłącznie przychody zwolnione z podatku dochodowego lub uzyskują przychody do wysokości kwoty wolnej od podatku lub uczą się (studenci) – nie dłużej jednak niż do ukończenia 26 roku życia.
2) wniosek o wydanie Karty można złożyć w roku następującym po roku, w którym osoba zameldowała się w Wiśle
3) Wnioski o wydanie karty należy składać osobiście. W przypadku osób nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych wniosek w ich imieniu składa rodzic lub opiekun prawny. W imieniu wychowanków przebywających w placówkach opiekuńczo – wychowawczych wniosek składają dyrektorzy tych placówek.
4) Osoby, które składają wniosek o wydanie karty za pośrednictwem aplikacji internetowej lub aplikacji mobilnej potwierdzają fakt rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych w Wiśle poprzez złożenie stosownego oświadczenia, tj. zaznaczenie odpowiedniego pola w stosownym oświadczeniu w używanej aplikacji, w formie papierowej w Urzędzie Miejskim w Wiśle – potwierdzają fakt rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych w Wiśle poprzez przedstawienie do wglądu pierwszej strony aktualnego rozliczenia podatkowego podatku dochodowego
-
korzystania z naklejki lub karty parkingowej
1) warunkiem skorzystania z darmowego postoju jest umieszczenie naklejki lub karty parkingowej wraz z widocznym numerem rejestracyjnym pojazdu w widocznym dla kontrolera miejscu oraz wydrukowanie z parkomatu biletu i umieszczenie go w widocznym miejscu za szybą.
2) Naklejka albo karta parkingowa uprawniająca Użytkownika do korzystania ze zniżek na parkingach miejskich objętych Programem Wiślańska karta Mieszkańca jest wydawana bezpłatnie.
3) Użytkownikowi przysługuje jedna naklejka albo jedna karta parkingowa na jeden wniosek o wydanie karty.
-
Opłaty za duplikat naklejki lub karty parkingowej:
1) z uwagi na jej zniszczenie, uszkodzenie, utratę lub zmianę samochodu następuje na wniosek złożony w Urzędzie Miejskim w Wiśle i po uiszczeniu opląty w wysokości 50 zł. w przypadku, gdy zniszczona lub uszkodzona naklejka lub karta parkingowa została zwrócona wraz z wnioskiem o wydanie duplikatu.
2) 200 zł. W przypadku utraty naklejki lub karty parkingowej albo gdy zniszczona lub uszkodzona naklejka lub karta parkingowa nie została zwrócona do UM w Wiśle wraz z wnioskiem o wydanie duplikatu
3) 250 zł. w przypadku wydania nowej naklejki lub karty parkingowej wydanej w związku ze zmianą samochodu Użytkownika, gdy Użytkownik nie zwrócił do UM w Wiśle starej naklejki lub karty parkingowej.
3) opłaty nie pobiera się, gdy stara naklejka lub karta parkingowej została zwrócona wraz z wnioskiem o wydanie nowej naklejki lub karty parkingowej.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2022 roku. Pełna treść zarządzenia dostępna https://www.wisla.pl/mieszkaniec/news/zmiany-w-regulaminie-programu-wislanska-karta-mieszkanca
Kontakt
Urząd Miejski w Wiśle
Biuro Podawcze lub biuro nr 105
Plac Bogumiła Hoffa 3
tel. +48 33 8552425 wew.118
e-mail: karta@wisla.pl
www.wisla.pl
Godziny Pracy
pon. 7:00 – 15:00
wt. 7:00 – 16:00
śr. 7:00 – 15:00
czw. 7:00 – 16:00
pt. 7:00 – 13:00
Wszelkie Prawa Zastrzeżone. Wiślańska Karta Mieszkańca 2021