Program ma na celu wzmocnienie poczucia tożsamości lokalnej mieszkańców Wisły, poprawę jakości ich życia przez łatwiejszy dostęp do obiektów kulturalnych i sportowych. Dodatkowym celem jest promocja Wisły jako atrakcyjnego i przyjaznego miejsca do zamieszkania, a także zachęcenie do zameldowania się na terenie Wisły i płacenia tutaj podatków.
Wiślańska Karta Mieszkańca
O Programie
Kto może ubiegać się o Kartę Mieszkańca?
Kartę może otrzymać każdy, kto spełnia co najmniej jeden z poniższych warunków:
- osoby zameldowane w Wiśle na pobyt stały (bez względu na wiek) i rozliczające w Wiśle podatek dochodowy od osób fizycznych
- osoby zameldowane na pobyt czasowy i rozliczające w Wiśle podatek dochodowy od osób fizycznych (dzieci do 18 roku życia mogą otrzymać kartę – jeżeli choć jeden z rodziców / opiekunów prawnych rozlicza podatek w Wiśle),
- osoby, które rozliczają w Wiśle podatek dochodowy od osób fizycznych (dzieci do 18 roku życia mogą otrzymać kartę – jeżeli choć jeden z rodziców / opiekunów prawnych rozlicza podatek w Wiśle),
- osoby przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych (do 18 roku życia).
Wiślańska Karta Mieszkańca jest spersonalizowana imieniem i nazwiskiem. Może się nią posługiwać wyłącznie jej posiadacz.
Jak otrzymać Wiślańską Kartę Mieszkańca?
Kartę można otrzymać w dwóch formach, aplikacji mobilnej oraz karty plastikowej. Każda z nich jest jednakowo ważna i uprawnia do takiej samej liczby zniżek.
Karta wydawana jest bezterminowo. Uprawnienia do posiadania zniżek są przyznawane na okres 2 lat od daty jej wydania z możliwością odnowienia na kolejne dwuletnie okresy. W przypadku osób zameldowanych na pobyt stały, przedłużenie okresu obowiązywania zniżek, następować będzie automatycznie. W pozostałych przypadkach, w celu odnowienia uprawnienia do zniżek, należy zgłosić się do Urzędu Miejskiego.
Aplikacja mobilna
Pobierz bezpłatną aplikację Wiślańskiej Karty Mieszkańca z Google Play (smartfony z system Android) lub App Store (smartfony z systemem IOS). Po instalacji podaj swoje dane, które automatycznie zostaną wysłane do Urzędu Miejskiego, w celu potwierdzenia stałego zameldowania. Po pozytywnej weryfikacji aplikacja będzie aktywna.
Jeżeli nie jesteś zameldowany w Wiśle, ale odprowadzasz tutaj podatek, będziesz musiał dostarczyć do urzędu miejskiego wypełniony wniosek (dostępny w zakładce Pliki do pobrania) oraz do wglądu, pierwszą stronę aktualnego rozliczenia podatkowego podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) wraz z potwierdzeniem jego złożenia we właściwym urzędzie skarbowym (pieczęć wpływu lub UPO) albo stosowne zaświadczenie z urzędu skarbowego.
Aplikacja mobilna to najwygodniejsza forma posiadania karty. W aplikacji widoczne są wszystkie zniżki posiadacza karty, a także informacje o aktualnych promocjach. Można również w aplikacji dopisać karty najbliższych członków rodziny (rodzice i dzieci), aby łatwiej korzystać z ulg przy wyjściach całą rodziną.
Wersja plastikowa
Aby otrzymać kartę plastikową, należy złożyć wniosek do Urzędu Miejskiego w Wiśle. Wniosek dostępny jest w zakładce Pliki do pobrania.
Jeżeli nie jesteś zameldowany w Wiśle, ale odprowadzasz tutaj podatek, będziesz musiał dostarczyć do Urzędu Miejskiego wypełniony wniosek (dostępny w zakładce Pliki do pobrania) oraz do wglądu, pierwszą stronę aktualnego rozliczenia podatkowego podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) wraz z potwierdzeniem jego złożenia, we właściwym urzędzie skarbowym (pieczęć wpływu lub UPO) albo stosowne zaświadczenie z urzędu skarbowego.
Karta wydawana jest bezpłatnie. Wydanie duplikatu, z powodu zniszczenia, uszkodzenia lub utraty, następuje za opłatą w wysokości 50 zł. Opłaty tej, nie pobiera się w przypadku wymiany karty, z powodu zmiany nazwiska jej właściciela.
Urząd Miejski w Wiśle
Biuro Podawcze lub biuro nr 105
Plac Bogumiła Hoffa 3
tel. +48 33 8552425 wew.118
e-mail: karta@wisla.pl
www.wisla.pl
Godziny Pracy Urzędu
pon. 7:00 – 15:00
wt. 7:00 – 16:00
śr. 7:00 – 15:00
czw. 7:00 – 16:00
pt. 7:00 – 13:00
Zarządzanie Wiślańską Kartą Mieszkańca.
Posiadacz Karty może nią zarządzać za pośrednictwem konta utworzonego w aplikacji mobilnej lub przez stronę internetową.
Po zalogowaniu do konta lub aplikacji otrzymujemy:
- informacje o aktualnych cennikach i zniżkach oraz o czasowych promocjach;
- informacje o terminie ważności karty;
- zmianę hasła oraz loginu (nadawanego podczas pierwszego logowania);
- sprawdzenie poprawności danych osobowych;
- zablokowanie oraz złożenie wniosku o ponowne wydanie karty;
- pobieranie historii transakcji;
- wysyłanie i odbieranie wiadomości w sprawach związanych z kartą oraz w innych sprawach związanych z funkcjonowaniem Miasta, jego jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych;
- wnioskowanie o usunięcie konta/anonimizację danych.
Konto rodzinne.
W celu powiązania kont, w ramach konta rodzinnego, użytkownik może wprowadzić w aplikacji mobilnej lub po zalogowaniu na stronie internetowej, maksymalnie dwa numery kart osób, którym chce ją udostępnić. Osoba o podanym numerze karty musi zaakceptować to powiązanie.